counter create hit Mustafa Kamal Ataturk: Penegak Agenda Yahudi - Download Free eBook
Hot Best Seller

Mustafa Kamal Ataturk: Penegak Agenda Yahudi

Availability: Ready to download

Mustafa Kamal Ataturk adalah bapa sekularisme Turki. Lelaki yang memusnahkan institusi khalifah Islam. Dia lelaki yang membawa Barat ke Turki dengan menolak Islam. Dia lelaki yang memberi kisah, untuk kita renungkan, bagaimana murahnya maruah agama apabila dunia menjadi matlamat.


Compare

Mustafa Kamal Ataturk adalah bapa sekularisme Turki. Lelaki yang memusnahkan institusi khalifah Islam. Dia lelaki yang membawa Barat ke Turki dengan menolak Islam. Dia lelaki yang memberi kisah, untuk kita renungkan, bagaimana murahnya maruah agama apabila dunia menjadi matlamat.

30 review for Mustafa Kamal Ataturk: Penegak Agenda Yahudi

  1. 5 out of 5

    Yuyu Yusof

    Keangkuhan, kuku besi, diktator, tipu daya, putar belit, boneka kafir; mengingatkan aku kepada situasi semasa. Ironi.

  2. 4 out of 5

    Haizir Othman

    Walaupun masih agak keliru dengan terma novel sejarah, saya fikir masih boleh mengambil manfaat yang ada darinya. Kekeliruan tentang terma mungkin seputar disiplin ilmu sejarah yang bersandarkan fakta yang benar; yang sama sekali berbeza dengan novel yang berbentuk penceritaan (naratif) berbentuk rekaan (fiksyen). Fakta dengan fiksyen tidak mungkin boleh bersatu, tetapi demi mengambil manfaat yang ada atas semangat “hikmah adalah barang kaum Muslimin yang telah hilang, di mana saja ia menemukann Walaupun masih agak keliru dengan terma novel sejarah, saya fikir masih boleh mengambil manfaat yang ada darinya. Kekeliruan tentang terma mungkin seputar disiplin ilmu sejarah yang bersandarkan fakta yang benar; yang sama sekali berbeza dengan novel yang berbentuk penceritaan (naratif) berbentuk rekaan (fiksyen). Fakta dengan fiksyen tidak mungkin boleh bersatu, tetapi demi mengambil manfaat yang ada atas semangat “hikmah adalah barang kaum Muslimin yang telah hilang, di mana saja ia menemukannya, maka ambillah”, marilah kita raikan penghasilan karya berbentuk sebegini dengan tindakan cermat dan fikiran waras. Dilihat dari aspek positif, sekurang-kurangnya PTS telah merintis jalan kepada pembacanya untuk mempelajari ilmu sejarah, bermula dari peringkat awal. Adalah lebih mudah dan ringan belajar sejarah dengan novel ini, ia boleh mencetus minat dan merangsang daya usaha untuk belajar lebih tinggi dengan merujuk buku-buku sejarah yang lebih besar dan berwibawa. Buku ini sesuai dibaca kanak-kanak, remaja malah orang dewasa yang berminat dengan sejarah dan cerita, peristiwa besar yang pernah berlaku di dunia ini satu ketika dulu. Ia bercerita dengan gaya buku cerita; lengkap dengan urutan peristiwanya dan dialog-dialog yang dituturkan oleh watak-watak dalam cerita tersebut. Untuk menghasilkannya, penulisnya, Abdul Latip Talib (Pak Latip) tidak semberono malah merujuk buku-buku tertentu selain pergi sendiri ke Turki demi mendapatkan maklumat-maklumat berkaitan. Selain menceritakan kejahatan Mustafa Kamal Ataturk, buku ini turut memasukkan sedikit cerita Abu Ayyub Al-Ansari Radhiallahu ‘anhu, sahabat Nabi Muhammad Sallallahu ‘Alaihi wa Sallam yang panjang umurnya dan dapat berkhidmat kepada Khalifah Muawiyah dan anaknya Yazid dalam perang untuk membuka Konstantinopel, Sultan Muhammad Al-Fateh dan tenteranya yang berjaya membuka Konstantinopel 800 tahun selepas kesyahidan Abu Ayyub , dan Sultan Abdul Hamid yang disingkirkan dari istana oleh Ataturk. Dari sudut yang lebih besar, buku-buku Pak Latip dilihat berperanan sebagai pengimbang kepada lambakan novel cinta picisan di pasaran yang menghancurkan pemikiran pembacanya. Genre novel Pak Latip nyata ada peminatnya sendiri dan mewujudkan satu riak budaya baru yang sihat. Seharusnya ia disokong dan ditambah baik di mana-mana yang perlu dengan harapan akan lahir dari kita golongan pembaca yang mencintai sejarah bangsanya, mengukuh jati diri seterusnya menjadi umat yang kuat dan tidak mudah tewas oleh gelombang pemikiran yang menyesatkan.

  3. 5 out of 5

    Anna

    Buku yang harus dibaca. Kamal Attartuk bukan sekadar membawa sistem sekular ke Turki- tapi malah menghapuskan segala apa yang keislaman. Wanita dilarang munutup aurat, azan dilaung dlm bahasa turki malah quran juga diarah tulis semula dlam bahasa turki. Keangkuhan ditambah dengan kejahilan menjadikan Kamal Attartuk tenggelam dengan keasyikan dunia penuh jijik dan dayus. Lari dari peperangan malah membelot. Umat Islam harus kenal siapa manusia ini dia bukan bapa pemodenan, Inggeris dan Paris meng Buku yang harus dibaca. Kamal Attartuk bukan sekadar membawa sistem sekular ke Turki- tapi malah menghapuskan segala apa yang keislaman. Wanita dilarang munutup aurat, azan dilaung dlm bahasa turki malah quran juga diarah tulis semula dlam bahasa turki. Keangkuhan ditambah dengan kejahilan menjadikan Kamal Attartuk tenggelam dengan keasyikan dunia penuh jijik dan dayus. Lari dari peperangan malah membelot. Umat Islam harus kenal siapa manusia ini dia bukan bapa pemodenan, Inggeris dan Paris menggunakan dia utk membolot kekayaan Turki malah mengangkat mama Kamal Attartuk.

  4. 5 out of 5

    Damaisuria

    Mustafa Kamal Ataturk, sebuah nama antagonis yang menghitamkan sejarah peradaban dunia. Beliau dengan tanpa rasa sekulumit serba salah menjatuhkan kerajaan kekhalifahan kepada bentuk sekularisme. Usahanya membatalkan sistem pemerintahan beorientasi syariat Islam terus diingati sebagai titik hitam - serban tidak lagi dibenarkan diganti dengan topi, bertudung bukan kewajipan diganti pakaian menjolok mata, buku-buku bahasa arab dimansuhkan diganti dengan buku teks dari barat, masjid Aya Sophia diga Mustafa Kamal Ataturk, sebuah nama antagonis yang menghitamkan sejarah peradaban dunia. Beliau dengan tanpa rasa sekulumit serba salah menjatuhkan kerajaan kekhalifahan kepada bentuk sekularisme. Usahanya membatalkan sistem pemerintahan beorientasi syariat Islam terus diingati sebagai titik hitam - serban tidak lagi dibenarkan diganti dengan topi, bertudung bukan kewajipan diganti pakaian menjolok mata, buku-buku bahasa arab dimansuhkan diganti dengan buku teks dari barat, masjid Aya Sophia diganti sebagai sebuah muzium, malah menukarkan laungan azan kepada bahasa Turki sesuatu yang tidak dapat dimaafkan. Alasan beliau yang jumud tetap serupa kerana Islam digambarkan sebagai sebuah agama menghalang erti kemajuan.

  5. 4 out of 5

    Wafa

    Pendedahan yang sangat menarik, karya Pak Latip yang paling saya suka. Siapa sangka, seteruk itu kematian lelaki pengkhianat ini. Mustafa Kamal Ataturk, pada mulanya seluruh umat Islam mengangkatnya kerana apa yang dibawa, setelah tembelangnya pecah, seluruh dunia meraung kerana mereka tersalah pilih. Sejarah hidup Mustafa Kamal Ataturk menunjukkan kepada pembaca, betapa wang mengubah hidup kita (bagaimana Mustafa Kamal memilih untuk lebih menyukai seorang lelaki entah sesiapa berbanding ibu send Pendedahan yang sangat menarik, karya Pak Latip yang paling saya suka. Siapa sangka, seteruk itu kematian lelaki pengkhianat ini. Mustafa Kamal Ataturk, pada mulanya seluruh umat Islam mengangkatnya kerana apa yang dibawa, setelah tembelangnya pecah, seluruh dunia meraung kerana mereka tersalah pilih. Sejarah hidup Mustafa Kamal Ataturk menunjukkan kepada pembaca, betapa wang mengubah hidup kita (bagaimana Mustafa Kamal memilih untuk lebih menyukai seorang lelaki entah sesiapa berbanding ibu sendiri) Semestinya buku yang patut dibaca!

  6. 5 out of 5

    Yazlina Saduri

    Excellently written. Pernah dengar mengenai diktator turki Mustafa Kamal Ataturk sikit sana dan sikit sini. Waktu baca buku Rona Bosphorus oleh Zaid Akhtar, memang simpan niat nak tahu lebih terperinci mengenai Sultan Al Fateh dan Ataturk. Buku tulisan Tuan Abdul Talib ini, walaupun ringkas dapat memberi maklumat dengan begitu jitu dalam bahasa mudah dan menarik. Bermula dengan waktu Ataturk masih belum lahir (kelihatannya beliau anak luar nikah hasil perayaan ritual Yahudi Dunamah), hingga zama Excellently written. Pernah dengar mengenai diktator turki Mustafa Kamal Ataturk sikit sana dan sikit sini. Waktu baca buku Rona Bosphorus oleh Zaid Akhtar, memang simpan niat nak tahu lebih terperinci mengenai Sultan Al Fateh dan Ataturk. Buku tulisan Tuan Abdul Talib ini, walaupun ringkas dapat memberi maklumat dengan begitu jitu dalam bahasa mudah dan menarik. Bermula dengan waktu Ataturk masih belum lahir (kelihatannya beliau anak luar nikah hasil perayaan ritual Yahudi Dunamah), hingga zaman kanak-kanak, zaman dewasa, zaman pemerintahan, hingga selepas kematian. Terdapat juga bab khusus mengenai sahabat Rasulullah saw iaitu Abu Ayub Al Ansari, sebelum baca bab tersebut memang saya tertanya-tanya falam hati, apa yang menyebabkan nama beliau harum. Pertama kali tahu mengenai beliau melalui buku Travelog Mr Traveler. Ada juga bab khusus mengenai Badiuzzaman Said An-Nursi yang telah menghasilkan beratus ribu risalah dakwah tulisan tangan yg dinamakan An Nur. Saya dah jumpa link untuk baca An Nur yang diterjemah ke BI. Harap dapat baca serba sedikit nanti.

  7. 5 out of 5

    Shahriza Shahrom

    Buku ini lah yg menyebabkan saya mulai minat dgn karya sejarah. Buku ini lah yg menyebabkan saya mula menggali dan ingin mengenali tokoh2 sejarah baik di dalam mahupun di luar negara.. Tahniah & syabas..

  8. 4 out of 5

    Hafiz Zawawi

    Buku ini membawa kita menelusuri kehidupan Mustafa Kamal Ataturk dari kacamata fiksyen penulis. Walaupun fiksyen, ada intipati yang diambil daripada realiti. Sangat menarik untuk dibaca untuk mereka yang tidak meminati genre non-fiksyen. Keseluruhannya, buku ini sesuai dibaca ketika minum petang.

  9. 4 out of 5

    Di6ana

    Baca buku ni memang agak emosional. Bagaimana dikisahkan mengenai sisi Kamal Ataturk yang sering menjatuhkan Islam. Dia juga yang sebolehnya mahu menghapuskan Islam di Turki. Kena p Turki ni, hihi

  10. 5 out of 5

    Farah Nasruddin

    I will read again & again.. Fascinating!

  11. 5 out of 5

    Asyraf Ibrahim

    This review has been hidden because it contains spoilers. To view it, click here. Jalan penceritaan yang menarik. Perjalanan hidup nya dari sebelum lahir (dari zaman ibubapa nya) hingga ajal sampai

  12. 5 out of 5

    Saif Ibn Mohd

    Lahir nya mustafa diharap menjadi hafiz... Tetapi beliau menjadi bapa sekular..

  13. 4 out of 5

    Hoop Wwe

    ok

  14. 5 out of 5

    Noral

    Banyak pengajaran yang kita boleh ambil sebagai ikhtibar daripada buku ini. Yang paling utama adalah laksanakan tanggungjawab kita kepada Allah dan agama terbelih dahulu. Utamakan akhirat insya Allah dunia akan menyusuli. Buku ini bagi saya agak hambar di tengah-tengah, tetapi kerana perasaan ingin tahu menyebabkan saya teruskan membaca hingga akhir. Saya juga baca buku ini kerana saya menyukai negara Turki dan ingin tahu serba sedikit sejarahnya daripada sudut perspektif pelbagai penulis. Alhamd Banyak pengajaran yang kita boleh ambil sebagai ikhtibar daripada buku ini. Yang paling utama adalah laksanakan tanggungjawab kita kepada Allah dan agama terbelih dahulu. Utamakan akhirat insya Allah dunia akan menyusuli. Buku ini bagi saya agak hambar di tengah-tengah, tetapi kerana perasaan ingin tahu menyebabkan saya teruskan membaca hingga akhir. Saya juga baca buku ini kerana saya menyukai negara Turki dan ingin tahu serba sedikit sejarahnya daripada sudut perspektif pelbagai penulis. Alhamdulillah.

  15. 4 out of 5

    Afiqah

    First novel sejarah yang aku baca. Since aku memang tak pandai sejarah, buku ni memang sangat membantu. Sekarang, aku dah tahu dah serba sikit fasal Mustafa Kamal Ataturk dan Turki. Kenapa sikit-sikit? Sebab gaya penulisan penulis tak berapa kena dengan aku. Aku tak minat. Dan ayat kadang-kadang berulang dan susah nak faham (ulang baca: aku memang tak pandai sejarah). Jadi, aku bagi tiga bintang. Isi padat tapi gaya penulisan kurang sampai. Apa-apa pun, kalau aku berkesempatan ke Turki, aku nak m First novel sejarah yang aku baca. Since aku memang tak pandai sejarah, buku ni memang sangat membantu. Sekarang, aku dah tahu dah serba sikit fasal Mustafa Kamal Ataturk dan Turki. Kenapa sikit-sikit? Sebab gaya penulisan penulis tak berapa kena dengan aku. Aku tak minat. Dan ayat kadang-kadang berulang dan susah nak faham (ulang baca: aku memang tak pandai sejarah). Jadi, aku bagi tiga bintang. Isi padat tapi gaya penulisan kurang sampai. Apa-apa pun, kalau aku berkesempatan ke Turki, aku nak melawat Aya Sofia. (:

  16. 4 out of 5

    Hindun Salleh

    Novel sejarah yang memaparkan penceritaan yang hidup melalui pengolahan jalan cerita yang mampu menarik golongan muda untuk mengenali sejarah Mustafa Kamal atarturk .. Pengetahuan saya mengenai bapa sekular turki ini semakin bertambah dan berjaya menarik minat saya untuk mengenali negara turki dan ummat Islam di sana dengan lebih mendalam

  17. 4 out of 5

    Fath A

    Saya mengambil tempoh masa yang lama untuk menghabiskan buku ini kerana sedih, dan tidak sanggup nak tahu kesusahan dan kejerihan yang dihadapi masyarakat sana ketika itu. (Agaknya stress exam pun menjadi faktor. Hehe) Penulis menulis denagn plot yang sangat baik dan menarik untuk sebuah buku sejarah.

  18. 4 out of 5

    Nur Syafiqah

    This review has been hidden because it contains spoilers. To view it, click here. this book gives you a story about history of republic of turkey and about man named mustafa kamal ataturk that try to change the islamic rule in turkey.anyone who have chance or free time must read this book.

  19. 4 out of 5

    Fathiyyah

    kejatuhan khilafah uthmaniah pd 3 mac 1924.. undang2 islam ditukar kepada undang2 barat. khalifah dihalau dr istana

  20. 4 out of 5

    Intan Mastura

    nice one !

  21. 5 out of 5

    Zahid

    Buku novel sejarah yang berungkaikan kisah, namun pada saya masih perlu meletakkan sisi positif Mustofa.

  22. 5 out of 5

    Kommeng

    ok.

  23. 5 out of 5

    Aliff Ismail

    Sebuah buku yang bagus dari segi penceritaan. Buku yang menjadi pintu gerbang kepada pengenalan lebih jauh mengenai Mustafa Kamal dan Sejarah Turki.

  24. 4 out of 5

    Sharulnizam Yusof

    Penceritaan gaya novel, menarik.

  25. 4 out of 5

    Patinchamimi

    a great book to read. gives us the urge to uphold Islam. :)

  26. 5 out of 5

    Shahrul AhLami

    inilah novel pertama yg aku beli seumur hidup aku

  27. 5 out of 5

    Azra Munirah

    just bought yesterday

  28. 4 out of 5

    Fzh Hns

    A good book to learn the new age of Turkey in general.

  29. 4 out of 5

    Muhammad Fareez Akhmal

  30. 5 out of 5

    Fariq Sazuki

Add a review

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading...
We use cookies to give you the best online experience. By using our website you agree to our use of cookies in accordance with our cookie policy.