counter create hit Soeharto: The Life and Legacy of Indonesia's Second President: An Authorised Biography - Download Free eBook
Ads Banner
Hot Best Seller

Soeharto: The Life and Legacy of Indonesia's Second President: An Authorised Biography

Availability: Ready to download

This book offers a unique perspective on the human side of the former president of Indonesia. Written while in close personal and professional contact with the president and his family, it is a rare glimpse of how Soeharto's faith in himself and in his country remained unshaken through is meteoric rise and dramatic fall from power.


Compare
Ads Banner

This book offers a unique perspective on the human side of the former president of Indonesia. Written while in close personal and professional contact with the president and his family, it is a rare glimpse of how Soeharto's faith in himself and in his country remained unshaken through is meteoric rise and dramatic fall from power.

30 review for Soeharto: The Life and Legacy of Indonesia's Second President: An Authorised Biography

  1. 5 out of 5

    Dhini

    buku ini juga disusun dari hasil wawancara n keikutsertaan penulis dalam acara silaturahmi di keluarga pak harto. tambahan lagi adalah bahwa Roeslan Abdulgani, ayah sang penulis, cukup dekat dengan keluarga pak harto.. sebagian orang - termasuk teman2 di klub buku ini - udah pasti punya penilaian sendiri menyangkut kepemimpinan pak harto, karena pasti udah ngerasain juga. ada yang menilai positif ada yang nilai negatif.. tapi, penulis, benar-benar lihai dalam menyeimbangkan hal positif dan negatif buku ini juga disusun dari hasil wawancara n keikutsertaan penulis dalam acara silaturahmi di keluarga pak harto. tambahan lagi adalah bahwa Roeslan Abdulgani, ayah sang penulis, cukup dekat dengan keluarga pak harto.. sebagian orang - termasuk teman2 di klub buku ini - udah pasti punya penilaian sendiri menyangkut kepemimpinan pak harto, karena pasti udah ngerasain juga. ada yang menilai positif ada yang nilai negatif.. tapi, penulis, benar-benar lihai dalam menyeimbangkan hal positif dan negatif dari sosok presiden kedua kita, sehingga pada akhirnya, setelah menutup buku ini.. pembacanya - paling tidak saya - akan sulit utk menilai mana yang lebih berat.. positifnya atau negatifnya..

  2. 5 out of 5

    Anjar Priandoyo

    Good book, not only Suharto Biography but also Ruslan AbdulGani story who also serve Sukarno. Story of Suharto is story about Indonesia. Its a story of banking industry failure, complex social class and globalization.

  3. 4 out of 5

    Kris Wijoyo

    salah satu buku Keren yang pernah gw pegang selain biografi Bung Karno. ni buku jujur banget, penulisnya orang Indonesia lagi...karna si penulis anak pejuang Pak Roeslan Abdulgani, penulis dengan cerdas mampu ngebandingin antara Bung Karno dan pak Harto secara obyektif semua kelebihan dan kekurangannya artinya kita sebagai generasi muda akan banyak dapat pelajaran hidup dari sana. Harus dibaca sama anak bangsa! gw jadi pengen ketemu pak Harto. yang lebih keren lagi si penulis lulusan FHUI sama k salah satu buku Keren yang pernah gw pegang selain biografi Bung Karno. ni buku jujur banget, penulisnya orang Indonesia lagi...karna si penulis anak pejuang Pak Roeslan Abdulgani, penulis dengan cerdas mampu ngebandingin antara Bung Karno dan pak Harto secara obyektif semua kelebihan dan kekurangannya artinya kita sebagai generasi muda akan banyak dapat pelajaran hidup dari sana. Harus dibaca sama anak bangsa! gw jadi pengen ketemu pak Harto. yang lebih keren lagi si penulis lulusan FHUI sama kayak gw!

  4. 4 out of 5

    Nandina K. Sastraprawira

    Nggak lama setelah gw baca buku ini, Pak Harto meninggal dunia. Jadinya waktu itu ngerasa respect juga sama kepemimpinan Pak Harto, secara dulu sering banget denger yang negatif2 tentang beliau. Menurut gw penulisnya mampu menceritakan Pak harto dgn cukup obyektif. Bener enggaknya isi buku sih ya..cuma Tuhan sama Pak Harto aja yang tahu.. Buku ini patut dicoba buat yang ingin tahu tentang sejarah; terutama sejarah kehidupan, kepemimpinan, dan warisan Presiden Indonesia kedua ini :)

  5. 5 out of 5

    Ahmad

    Biographical books is very important for us. It can raise our motivation and courage. By reading the biographical book we will understand that great person not always borned from the great family or great palace. Nevertheless, they often the oppress and the hardest. They rise becouse of their belief and their effort to get the idealism. Therefor, Idealism is everything. Nothing can make our life worth without idealisme and belief. Happy living....

  6. 4 out of 5

    Hani

    Provides a deep insight into Soeharto the man and into the nation he led for so many years. With direct access to Soeharto, Retnowati Abdulgani-Knapp has provided an account of the Soeharto presidency and life that will prove to be the definitive reference for historians for many decades to come. Her accessible writing style and her ability to explain the context for the foreign reader makes this a must read for anyone wishing to understand Indonesia's history and Indonesia today.

  7. 4 out of 5

    Deni Aria

    I used to be cynical to his way of leading nation, but this book at least gave me a good view of how complicated business Soeharto and quite success of taking Indonesia off to the twentieth century!

  8. 5 out of 5

    Charles Bonar

    Longest Indonesian President Ever

  9. 4 out of 5

    Romario Riskitala

    From its title, it does manage to speak up for Soeharto and provide answers to the critics... Unfortunately, it cannot answer them all...

  10. 5 out of 5

    Ahmed Dee

    ada yang sudah baca? atau yg sudah punya?

  11. 4 out of 5

    Victor Hardjono

    sometimes i find this book too simple. i don't particularly enjoy parts where the author reminiscing her childhood or her dialogues with her father.

  12. 5 out of 5

    Anwar

    gw beli buku ini, pengen tau aja tentang almarhum.. apapun kesalahan beliau, pak harto emang orang besar!

  13. 4 out of 5

    Acep Ruslan

    Buku mahal, cuma sayang, bahasa inggrisnya semakin sini semakin berat...Di pinjemin aja ke si Dewi...Semoga gak rusak, soalnya nanti pasti butuh m(_ _)m

  14. 5 out of 5

    Putri Lestari

    Well, so far soeharto is the best president for Indonesia...

  15. 5 out of 5

    Eko Sedane Putra

    Retnowati Abdul Gani dalam menulis nuku ini melihat sisi lain dari seorang Pak Harto, sehingga pembaca tahu siapa sebenarnya SOEHARTO.

  16. 4 out of 5

    Stanley Halim

  17. 4 out of 5

    kebot the chocolate

  18. 4 out of 5

    Dien Iqbal

  19. 5 out of 5

    Nanda Safitri

  20. 5 out of 5

    Theresia

  21. 5 out of 5

    Deka

    sukaaaaaa...jd tau Soeharto tuh sbenerny ky gmn

  22. 4 out of 5

    Farhan Aziz

  23. 5 out of 5

    Handarmin

  24. 4 out of 5

    Vina Noviana Tan

  25. 5 out of 5

    Diva

  26. 5 out of 5

    Ardi

  27. 5 out of 5

    Santi Rahmayanti

  28. 4 out of 5

    Salim

  29. 4 out of 5

    Dheamoyz Larasati

  30. 4 out of 5

    Denji Densi

Add a review

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading...
We use cookies to give you the best online experience. By using our website you agree to our use of cookies in accordance with our cookie policy.